Syksy on saapunut, mutta sateiden lomassa Chapteriläiset käyvät vielä ajamassa. Syys- ja talvikaudella myös tapahtumia, joista hieman jo tässä kirjeessä, ml. Syyskokous ja perinteiset pikkujoulut.
Ninnin kanssa olimme tänä viikonloppuna Vantaalla, Directors Meetingissä, yhdessä Suomen Chaptereiden ja H-D:n kanssa. Tästä jäsenkirjeen lopussa lisää.
Terveisin,
Aki Uljas Director | H.O.G. Capital Chapter Finland
Syksy tekee tuloaan, mutta ajokelit ovat mahtavat, ainakin välillä kun aurinko paistelee. Paulan kanssa käytiin myös Saariselällä Jänkhällä Jytisee tapahtumassa ja tästä myös jäsenkirjeessä pieni artikkeli.
Terveisin, Aki Uljas Director | H.O.G. Capital Chapter Finland
Tervehdys taas. Vielä on ajokautta jäljellä, vaikka keli muuttuu hieman epävakaisemmaksi. Chapteri kävi Tampereella Finnish Harley Weekendissä ja paljon kaikkea muuta tapahtumaa on myös riittänyt.
Tässä jäsenkirjeessä kuulumisia Tampereelta ja vähän muutakin.
Tervehdys taas kaikille. Chapterilaiset ovat olleet todella aktiivisesti mukana viikkoajoissa, sekä piipahtaneet ulkomaillakin, eri paikoissa. Kirjeessä muistutuksena myös lisätietoa H.O.G. jäsenyyden uudesta uusimisprosessista, joka toivottavasti korjaa aiemmat ongelmat.
Ajo- ja tapahtumakalenterista löydät ajantasaisimmat tiedot, kauden tapahtumista. Tervetuloa mukaan.
Terveisin,
Aki Uljas Director | H.O.G. Capital Chapter Finland
Tervehdys taas kaikille. Kesäkuun jäsenkirje lähti juuri sähköpostilla ja kesä on alkanut sekä tällä hetkellä hellettä piisaa. Viikkoajotkin ovat alkaneet tiistaisin ja lauantaiajot jatkuvat kuukausittain. Tervetuloa mukaan. Kirjeessä myös lisätietoa H.O.G. jäsenyyden uudesta uusimisprosessista, joka toivottavasti korjaa aiemmat ongelmat.
Ajo- ja tapahtumakalenterista löydät ajantasaisimmat tiedot, kauden tapahtumista. Tervetuloa mukaan.
Terveisin,
Aki Uljas Director | H.O.G. Capital Chapter Finland
Tervehdys taas kaikille. Ajokausi on avattu ja tällä hetkellä kelit mitä parhaimmat. Osa jäsenistämme ajelee USA:ssa Route 66:sta, osa Japanissa ja osa pitkin Normandiaa. Myös eteläisessä naapurissamme näytti olleen viikonloppuna edustusta. Viikkoajotkin ovat lauantai-ajojen osalta alkaneet ja tiistaiajotkin alkavat parin viikon päästä.
Toukokuun jäsenkirje lähti juuri sähköpostilla. Kirjeessä paljon tietoa ajotapahtumista, mutta myös tietoa uudesta yhteistyökumppanistamme, Svalasta. Svalalla on jäsenille erikoistarjous heidän loistavista tuotteistaan.
Ajo- ja tapahtumakalenterista löydät ajantasaisimmat tiedot, kauden tapahtumista. Tervetuloa mukaan.
Terveisin,
Aki Uljas Director | H.O.G. Capital Chapter Finland
Kuusi CCF:läistä osallistui Ruotsissa Öölannin saarella 1.-5.6. järjestettyyn FH-DCE Super Rallyyn. Tapahtumassa oli reilusti yli 12.000 motoristia pyörineen. Aurinkoisissa keleissä nautittiin mm. upeiden pyörien esittelyistä, monien bändien tarjoamasta hyvästä musiikista ja ennen kaikkea leppoisasta yhdessäolosta.
Peter
Kaunista saarta kierreltiin päiväsaikaan ristiin rastiin hyväkuntoisia teitä pitkin. Rallin jälkeen lähdettiin vielä ajelemaan Jonköpingiin ja seuraavan päivän iltana palattiin Tukholmaan ja sieltä laivalla takaisin koti-Suomeen. Sitä ennen poikettiin kuitenkin vielä Peters Harleyseumissa Råssmarkissa, jossa oli toinen toistaan hienompaa ja hauskempaa HD-aiheista tavaraa, jota Peter oli kerännyt jo yli 30 vuoden ajan!
Kaikenkaikkiaan hieno ja rento pyöräreissu hyvässä seurassa! 😊 Ensi vuonna ralli onkin sitten Kreikassa Igoumenitsassa.
Tämän vuoden Ruosteenpoisto-tapahtuma pidettiin la 14.5 Premier parkin ajoharjoitteluradalla Porvoossa. Oman ajotaitonsa kehittämisestä ja uuteen ajokauteen valmistautumisesta kiinnostuneita oli tänäkin vuonna runsaasti. Pitkän talven jälkeen on keväinen treeni paikallaan meille kaikille kokemuksesta ja ajotaidoista riippumatta. Palautteessa tulikin esille se, että ruosteenpoistossa tulee harjoiteltua sellaisia juttuja, joita ei itsekseen ehkä tulisikaan tehtyä. Premier parkin harjoittelurata mahdollista harjoittelusuoritusten välillä kiertää rata ja samalla harjoitella kaarreajoa, jarrutuksia ja ajolinjoja turvallisessa ympäristössä. Toivottavasti lauantai palautti talven aikana ruostuneita taitoja ja tulevalla kaudella voimme nauttia turvallisesti rakkaasta harrastuksestamme. Nähdään viikkoajoissa ja muissa kauden yhteisissä riennoissa.
Chapterilainen Jykä ajaa nyt jo toista vuotta hymyssäsuin pitkin maanteitä. Miksi? No kun alla on Harrikka kesät-talvet!
”Aloin miettimään talviajamista Harrikalla jo 2002 suoritettuani Ironbutt SS1000 ajon kuudentena Harrikalla. Asia jäi vuosiksi hautumaan, sillä en pidä itseäni minään ajotaiturina. Sen verran asia jäi kuitenkin vaivaamaan, että idea sai toteutuksen Sporster 883R-mallin pohjalta. Sen ajattelin olevan kyllin kepeä ja hallittavissa oleva talviajoon – pienillä muutoksilla toki: Pyörä on varustettu lisävaloilla, kahvanlämmittimillä, käsisuojilla ja isolla plexillä. Lisäksi käytössä on kahdet eri nastarenkaat.”
”Yllättävän hyvin harrikkamies Suomen talvessa pärjää. Merinovilla-alusasu, lämpöhaalari ja lämpösaappaat ovat toimineet hyvin jopa -18 C pakkasessa. Alle -10 C pakkasessa olen ajanut myös pelkällä Goretex-asulla. Tavallinen kypärä riittää ja pääasiassa pipo ja kypärähuppu sen alla. Pyörää säilytän tallissa tai peiton alla ulkona. Ulkona käytän lämpöpuhallinta pyörän lämmittämiseen ennen käynnistystä. Öljyt ovat talvilaatua 10W-40, jotta voitelu toimii, polttoaineena pääasiassa V-Poweria. Mitään käyntiongelmia ei ole ollut!”
”Talviajamisen suurin haaste on ehdottomasti kaasun määrän hallinta pyörän vahvan alaväännön takia. Mielellään ajan pienemmällä vaihteella, korkeammilla kierroksilla siten että veto on koko ajan päällä ja nastat purevat. Ja kuitenkin pitää olla samalla kaasun kanssa varovainen, ettei sudi koko ajan. ”
”Ajaminen on ollut mahtavaa! Enhän minä sitä toista talvea putkeen muuten tekisikään! Viime talvena totuttelin 1522 km ja tänä talvena tähän mennessä on 3541 km tullut ajettua. Ajotuntuma on kuin ajaisi vuoron perään sepelillä ja sannalla. Epämukavinta on paljas asfaltti renkaiden piikkejä vasten – tuntuu kuin olisi tyhjät renkaat tai marmorikuulia tiellä. Pyrin aina ajamaan ns. talviteitä, koska renkaat kuluvat tosi nopeasti asfaltilla. Siirtymiä toki on pakko tehdä asfaltilla. Kesäajoon verrattuna ajaminen käy huomattavasti enemmän kämmeniin, käsivarsiin ja hartioihin, koska täristäminen on jatkuvaa. ”
”Aika huvittunutta porukkaa on tullut vastaan! Hyväntuulisen ihmetteleviä ja huvittuneita ovat ihmiset olleet – ja uteliaita tauoilla. Rekkakuskit peukuttavat, morjenstavat ja vilkuttavat valoja. Yleisin kysymys on tietenkin, että etkö palele? Hauskaa on, että ihmiset tulevat kyllä ottamaan kontaktia tämän tiimoilta vaikka muuten eivät tavallisesti kävisi jutulle.”
”Ei kaikki tietenkään täydellistä ole. Viime talvena oli haastava tilanne, kun kesken matkan alkoi yhtäkkiä satamaan alijäähtynyttä vettä ja kaikki varusteet jäätyivät ja näkyvyys oli todella huono. Kotiin oli vielä 25 km matkaa, joten siirryin ajamaan kevyenliikenteen väylälle.”
Terkut Jykältä kaikille ajokautta odottaville Chapteriläisille!